As-soff

Wahai orang-orang yang beriman! Jadikanlah diri kamu penolong-penolong (agama) Allah sebagaimana (keadaan penyokong-penyokong) Nabi Isa Ibni Mariam (ketika ia) berkata kepada penyokong-penyokongnya itu: Siapakah penolong-penolongku (dalam perjalananku) kepada Allah (dengan menegakkan agamaNya)? Mereka menjawab: Kamilah penolong-penolong(agama) Allah! (Setelah Nabi Isa tidak berada di antara mereka) maka sepuak dari kaum Bani Israil beriman dan sepuak lagi (tetap) kafir. Lalu Kami berikan pertolongan kepada orang-orang yang beriman untuk mengalahkan musuhnya, maka menjadilah mereka orang-orang yang menang.

(As-soff:14)

Sunday, February 21, 2010

Kenapa mesti Air yang tenang??

Assalamualaikum..
Kenapa mesti Air yang tenang? itulah persoalan yang ditujukan kepada saya oleh seorang sahabat baik. Terkejut juga mendengarnya, tp, em..betul jugak, kenapa saya pilih Air yang tenang? Kenapa tak buat ayat yang lebih gempak? mungkin ia ada kaitan dengan keperibadian saya sendiri, saya adalah seorang yg simple, dan saya sukakan ketenangan dan kedamaian, sekiranya saya berada dalam suatu keadaan yang tegang, saya lebih suka bangun dan meninggalkan tempat tersebut.

1 comments:

AmirahFansuri said...

sampai basah lenjun baju kena hujan...analogi yang menarik...keep up good work sihah!

Post a Comment